Szeretettel köszöntelek a Újbudaiak a neten közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Újbudaiak a neten vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Újbudaiak a neten közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Újbudaiak a neten vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Újbudaiak a neten közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Újbudaiak a neten vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Újbudaiak a neten közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Újbudaiak a neten vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Ezt a témát [Törölt felhasználó] indította 15 éve
Most jutott a tudomásomra, hogy a Bocskai út alatt hatalmas mélygarázs építését tervezik .
Tud erről valaki valamit ?
Hozzászólások eddig: 7
B Klári üzente 14 éve
Nyomozzunk utána együtt. Nézz körül te is, én is ezt teszem és írjuk meg, ha találunk valamit!
[Törölt felhasználó] üzente 15 éve
Kedves Klári !
Igen , erre gondoltam . A közmeghallgatás jegyzőkönyvét olvastam , és csak így szereztem tudomást az egészről . Rendszeresen olvasom a helyi lapokat , de ott nem találkoztam evvel. Nagyon megdöbbentett az egész ötlet . A felszólalók elmondták , hogy a metró építése következtében a talajvíz feltört a pincéikben - még a gimnáziumban is - van olyan ház , ahol patkányok jelentek meg !!!
Tiltakoznak és népszavazást kezdeményeznek !
Számomra elkeserítő , hogy egy ilyen - az emberek életét nagyban befolyásoló - tervezetről , miért csak egy szűk réteg értesülhet vagy dönthet ?!
Kíváncsian várok minden evvel kapcsolatos hírt !
Köszönettel : Zsuzsa
B Klári üzente 15 éve
A mélygarázsok nem veszélyeztethetik a város fáit!
A Levegő Munkacsoport májusban két mélygarázs tervének környezet-
védelmi engedélyét volt kénytelen megfellebbezni: az egyiket az V. ke-
rületi József nádor térre, a másikat a 4-es metró XI. kerületi Bocskai
úti állomásához kívánják megépíteni. Szintén májusban volt a Múze-
umkert Bródy Sándor utcai oldala alá tervezett mélygarázs elvi építési
engedélyének megadása miatt indított perünk egyik tárgyalása is,
amely továbbra is folyamatban van.
Helyenként természetesen indokolt lehet a mélygarázsok építése, azonban ez
semmiképp sem történhet a zöldfelületek pusztítása, fák kivágása árán. Külö-
nösen vonatkozik ez a főváros belső kerületeire, ahol a zöldterületek aránya
messze alatta van a kívánatosnak és a nemzetközi ajánlásokban meghatáro-
zott értékeknek.
Meg kell őriznünk minden aláépítetlen zöldfelületet! Nem csak a rajtuk jelenleg
élő fák miatt, hanem meg kell hagyni a lehetőséget arra, hogy amikor elöre-
gednek és elkerülhetetlen lesz a kivágásuk, ugyanolyan nagyra növő fákat te-
lepíthessünk a helyükre. Ezek a fák ugyanis dús lombkoronájukkal fontos kon-
dicionáló értéket képviselnek városunk kőrengetegében.
Az aláépített zöldterületek, a tetőkertek folyamatos gondozást igényelnek. Nö-
vényzetük állandóan a megfelelő nedvességszint megtartását követeli meg.
Tehát az ilyen zöldfelületek csak akkor maradnak meg, ha fenntartásukra min-
dig jut elegendő pénz. Fennáll annak a veszélye, hogy amennyiben megválto-
zik a létesítmény tulajdonosa, vagy esetleg csődbe megy a mélygarázs, akkor
ezek zöldfelületek gondozatlanul maradva csak a porszennyezés forrásává vál-
nak. A „termett talajba” telepített fák, cserjék azonban 10-15 év elteltével
már nem igényelnek locsolást. A város jövője szempontjából ezért az eredeti
altalajjal közvetlen vertikális kapcsolatban álló zöldfelületek feltétlenül megőr-
zendő értéket képviselnek.
A József nádor tér alá tervezett mélygarázs előzetes környezeti tanulmányában
azt olvastuk, hogy a tér ostorfái sérült törzsűek, elöregedtek, megérettek a
cserére, amit majd a garázs fölötti földrétegben és a mellette megmaradó né-
hány méter széles földrétegben többszörösen pótolnak. Ekkor tél volt, és a fák
kopaszok voltak. A környezetvédelmi felügyelőség határozatának kézhezvétele
után megtartott bejárásunkkor, május elején azonban valósággal megdöbben-
tünk attól a gyönyörű látványtól, amit az egymásba érő fakoronák dús lombo-
zata nyújtott...
B Klári üzente 15 éve
A Bocskai úti fasorban jelenleg hat olyan nagy japánakác van, amely a csonko-
lások ellenére még igen szép. A fasor többi része rendezetlen, a metróállomás
építése miatt is kivágtak néhány szép fát. Azonban erre a megoldás nem az,
hogy a többi fát is eltűntetik, hanem a faültetés, a zöldfelület rendbetétele és
bővítése. (Régen a Bocskai úton végig négy sor fa volt, közöttük rózsákkal. Az
itteni lakásokat még az 1960-as években is úgy tekintették, mint a budai zöld
övezet szerves részét, és örült, aki itt lakhatott. Most pedig mindenki mene-
külni igyekszik innen.) Ráadásul az itteni 700 férőhelyesre tervezett mélyga-
rázst a P+R parkolás céljára kívánják létrehozni, vagyis a városba kívülről be-
özönlő autóáradatnak kínálnának parkolási lehetőséget, hogy utasaik itt száll-
hassanak át a tömegközlekedésre. A világon mindenütt ennek ellenkezőjét te-
szik, vagyis a város határán vagy azon kívül létesítik a P+R parkolókat, hogy
az emberek már ott vegyék igénybe a tömegközlekedést. A Bocskai úti mély-
garázs megépülésével pedig épp a városközpontba zúdulna az elővárosi autó-
forgalom.
Azonban egy további oka is volt a fellebbezéseinknek.
Tapasztalataink azt bizonyítják, hogy a mélygarázsok kihasználtsága igen ala-
csony, míg a közvetlen környékükön lévő utcák tele vannak felszínen parkoló
gépkocsikkal. A Múzeumkert melletti Pollack Mihály téri mélygarázsban a kiírás
szerint minden napszakban legalább 250 szabad férőhely van, míg a Puskin ut-
ca és a gyönyörűen fásított Ötpacsirta utca mindkét oldalán egymást érik a
parkoló gépkocsik. A Bazilika Garázsba alig lehet lehajtani, mert a Sas utcában
egészen a garázs lehajtójáig tart az utcán parkoló kocsik sora. Ott jártunkkor,
hétköznap délelőtt 150 szabad férőhelyről tájékoztattak a diszpécserek. A Sza-
badság téri mélygarázs portáján is megnyugtattak, hogy nem szükséges kiírni
a szabad férőhelyek számát, mert mindig van hely bőven. A környező utcák
viszont zsúfolásig voltak parkoló autókkal. Mindez azt jelenti, hogy a mélyga-
rázsok vonzzák az autóforgalmat, megépülésükkel még több autó jön a belvá-
rosba. Ezért csak azzal a feltétellel szabad mélygarázst engedélyezni, ha a
megépítésével egyidejűleg legalább ugyanannyi felszíni parkolóhelyet szüntet-
nek meg, mint amennyi a föld alatt létesül.
Budapest, 2008. május 30.
Schnier Mária
a Levegő Munkacsoport elnökhelyettese.
B Klári üzente 15 éve
Cím: Elkészült a 4-es metró Bocskai úti megállója mellett létesülő P+R mélygarázs létesítésének környezeti hatásvizsgálata, közmeghallgatása szeptember 15-én lesz
Megjelenés dátuma: 2009-07-28
Hirdetmény:
KÖZZÉTÉTELI HIRDETMÉNY
A Közép-Duna-völgyi Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Vízügyi Felügyelőség (KDV-KTVF) a környezeti hatásvizsgálati és az egységes környezethasználati engedélyezési eljárásról szóló 314/2005. (XII.25.) Korm. rend. szerint véleményezésre megküldte
a Budapest, XI. ker. 4-es metró Bocskai úti megállója mellett létesülő P+R mélygarázs
létesítésének környezeti hatásvizsgálatát.
A közlemény teljes szövege a KDV-KTVF honlapján (http://kdvktvf.zoldhatosag.hu, Archív hírek 2009. július 16.) található.
A dokumentáció helybenolvasással szeptember 15-ig tekinthető meg
- a Közép-Duna-völgyi Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Vízügyi Felügyelőségen (VII. ker. Nagydiófa u. 10-12., hétfő, szerda 9.00-12.00 és 12.30-16.00, péntek 9.00-12.00 óráig), valamint
- a Polgármesteri Hivatal Főépítészi Irodáján (XI. ker. Zsombolyai u. 5. II. em. 209. szoba), ahol előzetes időpont-egyeztetés esetén ügyfélfogadási időn kívül is, teljes munkaidőben várjuk az érdeklődőket (kapcsolattartó telefon: 37-24-633).
Közmeghallgatás időpontja: 2009. szeptember 15. 14 óra 30 perc
Helyszíne: Budapest XI. kerületi Önkormányzat tanácsterme (1113. Bp. Zsombolyai u. 5.)
Észrevételeket a közmeghallgatás időpontjáig a Felügyelőséghez vagy a közmeghallgatás helye szerint illetékes önkormányzat jegyzőjéhez lehet benyújtani.
Budapest, 2009. július 24.
dr. Filipsz Andrea
Újbuda Jegyzője
Lejárat dátuma: 2009-09-15
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Új hozzászólás