újbudaiak a neten: Asbóth helikoptere volt az első, amely pilótával képes volt felemelkedni és huzamosabb ideig nagy magasságban lebegni.

Szeretettel köszöntelek a Újbudaiak a neten közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 160 fő
  • Képek - 106 db
  • Videók - 11 db
  • Blogbejegyzések - 61 db
  • Fórumtémák - 2 db
  • Linkek - 4 db

Üdvözlettel,

Újbudaiak a neten vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Újbudaiak a neten közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 160 fő
  • Képek - 106 db
  • Videók - 11 db
  • Blogbejegyzések - 61 db
  • Fórumtémák - 2 db
  • Linkek - 4 db

Üdvözlettel,

Újbudaiak a neten vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Újbudaiak a neten közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 160 fő
  • Képek - 106 db
  • Videók - 11 db
  • Blogbejegyzések - 61 db
  • Fórumtémák - 2 db
  • Linkek - 4 db

Üdvözlettel,

Újbudaiak a neten vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Újbudaiak a neten közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 160 fő
  • Képek - 106 db
  • Videók - 11 db
  • Blogbejegyzések - 61 db
  • Fórumtémák - 2 db
  • Linkek - 4 db

Üdvözlettel,

Újbudaiak a neten vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

1918-ban Asbóth Oszkár gyárat alapított ELMA (Első Légcsavar Művek Albertfalva) néven az általa tervezett légcsavarok sorozatgyártására. Az első világháború befejezését követően A.O. Repülőgépgyár néven alakít üzemet, ahol repülőgépek, lég- és hajócsavarok gyártását kezdi meg.

A 20-as évek közepe felé kezdett újra a helikopterekkel foglalkozni, 4 év alatt 4 kölönböző helikoptert tervezett és próbált ki.

1928-ban siker koronázta kitartását és saját tervezésű AH-1 névre keresztelt helikoptere szeptember 9-én Hosszú Istvánnal a 'fedélzetén' elemelkedett a földtől. A szerkezet 120LE-s motorral volt ellátva és két, egyenként 4.35m átmérőjű, egymás fölé helyezett és ellentétes irányba forgó fa-propeller működtette. A rugalmas leszállást a gépre szerelt 4 focilabda és autógumi biztosította. A propeller 1100 fordulatot tett meg először a földön, majd a gép felszállt, és mintegy 10 méteres magasságban 'lebegett' majdnem tíz percen keresztül. Ezután minden gond nélkül leszállt. A korai dokumentációknak köszönhetően nyugtázhatjuk, hogy Asbóth helikoptere volt az első, amely pilótával képes volt felemelkedni és huzamosabb ideig nagy magasságban lebegni. Az 1930-as évek közepére a további tökéletesítéseknek köszönhetően a szerkezet már képes volt 30 méter magasságig felemelkedni, illetve mintegy 3.2km-t megtenni körülbelül 19km/h sebességgel.

 

 



Fejlesztéseit folytatva elkészítette AH2-es, AH-3-as és AH-4-es stabilabban lebegni képes modeljeit is.

Utolsó helikoptere, az AH-4-es volt az addig valaha épített legtökéletesebb modell, amelyet a függőleges felemelkedésre képes szerkezetek között találhatunk.

Az ellentétes irányú forgást végző, közös tengelyű főrotorokat egy 110LE-s Clerget forgómotor hajtotta. A helikopter összetett csuklós szárnyakkal rendelkezett, melyek a rotorok által keltett lefelé ható légáramlatban voltak elhelyezve. Az AH-4-es modellben egybeötvözött és tökélyre vitt minden addigi technikai fejlesztést. A gép híres volt gyors emelkedéséről, jó kormányozhatóságáról, stabilitásáról és nem utolsó sorban a leszállás biztosságáról is.

Asbóth a második világháború után abbahagyta a kísérleteit és egy újításokat kivetelező vállalat szakértője lett.

Forrás: Feltalálóink.hu

Címkék: ah-1 asbóth oszkár elma helikopter

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu